Toggle navigation
HU Home
عربي
Home
About me
Publications
Students
Announcements
Contact
AIEMAN AHMAD IBRAHIM AL-OMARI
Faculty of Educational Sciences
AIEMAN AHMAD IBRAHIM AL-OMARI
Faculty of Educational Sciences
عربي
Welcome
Students
Publications
Research Interests
Published Research
Published Books
Academic Conferences
Thesis Supervision
Awards/Prizes/Orders
Ongoing Research
Contact us
Welcome to the Hashemite University faculty staff website.
الجامعة الهاشمية، الزرقاء، المملكة الأردنية الهاشمية (1) الصخري، هيام .(2007). درجة تطبيق إدارة الجودة الشاملة في الجامعات الأردنية من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس والأكاديميين الإداريين. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Al-Sakhry, H. (2007). The Degree of Total Quality Management Application in Jordanian Universities as Perceived by Faculty Members and Academic Administrators. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (2) السيوف، أحمد .(2007). درجة ممارسة أعضاء هيئة التدريس في الجامعات الأردنية للحرية الأكاديمية وعلاقتها برضاهم الوظيفي. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Alsyouf, A. (2007). The degree of faculty members’ practice of academic freedom at Jordanian Universities and its relation to their job satisfaction. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (3) أبو جبين، مها .(2007). درجة ممارسة مديري المدارس الأساسية للقيادة التربوية من منظور اسلامي. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Abu-Jabeen, M. (2007). The degree of Application of Educational leadership from Islamic Perspective among Basic School Principals. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (4) قاسم، ريد .(2009). النماذج التنظيمي السائدة في الجامعات الأردنية وعلاقتها بالعدالة التنظيمية من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Qasem, R. (2009). Organizational Models Applied in Jordanian Universities and its Relation to Organizational Justice as Perceived by Faculty Members. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (5) كامل، نداء .(2009). دور مديري المدارس في تمكين المعلمين وعلاقته بولائهم التنظيمي من وجهة نظر المعلمين أنفسهم. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Kamel, N. (2009). The role of the school principals’ in teachers’ empowerment and its relationship with the organizational commitment from teachers’ point of view. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (6) بربور، موسى .(2009). المشكلات الإدارية والأكاديمية التي تواجه أعضاء هيئة التدريس من النساء في الجامعات الأردنية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Barbour, M. (2009). Administrative and academic problems face females' faculty members in Jordanian universities. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (7) أبو سكر، محيي الدين .(2009). أثر القائد التربوي في مستوى التحصيل الدراسي لطلبة الثانوية العامة في محافظة الزرقاء من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Abu Sukar, M. (2009). The impact of the educational leader upon the educational achievement for high school students in Zarqa governorate from the teachers’ point of view. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (8) الريماوي، خالد (2009). الأنماط القيادية لمديري مدارس الملك عبدالله الثاني للتميز في الأردن وعلاقتها بتنمية السلوك الابداعي للمعليمن. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. El-Rimawi, K. (2009). Leadership styles of principals of King Abdullah II schools for Excellence and their relation with teachers’ creative behavior. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (9) رحمة، أمية (2010). مشكلات البحث التربوي لدى أعضاء هيئة التدريس وطلبة الدراسات العليا في قسم الادارة التربوية في الجامعات الأردنية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Rahmeh, O. (2010). The problems of educational research to the faculty members and graduate students in the department of educational administration at the universities of Jordan. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (10) الديرية، لانا (2011). درجة ممارسة عمداء كليات التربية في الجامعات الأردنية للقيادة الخادمة من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية وعلاقتها برضاهم الوظيفي. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Dereih, L. (2011). The degree of practice servant leadership among deans of faculties of education in Jordanian universities as perceived by faculty members and its relationship to their job satisfaction. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (11) حردان، لاندا (2011). واقع ممارسة قيادة التغيير لدى الأكاديميين الإداريين في الجامعة الهاشمية، وعلاقتها بالإبداع الإداري لديهم. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Hardan, L. (2011). The reality of practice change leadership among academic administrators at the Hashemite University and its relationship to innovation management among them. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (12) محمود، سميحة (2011). ضغوط العمل وعلاقتها بالإبداع الإداري لدى مديري المدارس في محافظة العاصمة عمان. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Mahmoud, S. (2011). The work stress and its relation with managerial creativity among schools’ principals’ in Amman Governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (13) أبو جامع، منال (2011). درجة استخدام مديري المدارس لتكنولوجيا المعلومات والاتصالات في العمليات الإدارية في محافظة الزرقاء من وجهة نظر مديري المدارس والمعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Saleh, M. (2011). The degree of use information technology and communication by schools’ principals’ in managerial functions in Zarqa governorate as perceived by schools’ principals’ and teachers. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (14) الجزماوي، أماني خيري (2013). درجة ممارسة مدراء المدارس الثانوية الحكومية التابعة لمديرية التربية والتعليم في لواء الرصيفة لإدارة المعرفة وعلاقتها بمستوى قدرتهم على حل المشكلات من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Jamzawi, A. (2013). Public school principals' practice of knowledge management and its relationship with their ability of solving problems from teachers' perspective in Rusaifa directorate of education. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (15) لبابنة، عمر (2013). تطوير برنامج لتنمية الكفايات الإدارية للعاملين في مؤسسات التربية الخاصة في العاصمة عمان في ضوء احتياجاتهم التدريبية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Lababneh, O. (2013). Develop a program for the improvement of administrative competencies for workers in the organizations of special education in the capital, Amman, in the light of their training needs. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (16) العموش، آية خالد .(2014). درجة ممارسة الأكاديميين الإداريين لمهارات الاتصال الإداري وعلاقتها بمستوى التماثل التنظيمي لدى أعضاء هيئة التدريس في الجامعات الأردنية الرسمية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Alomoush, A. (2014). The degree of practice administrative communication skills for academic administrators and its relationship with organizational identification level among faculty members in the public Jordanian universities. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (17) مشاقبة، زينب (2014). أساليب إدارة الصراع التنظيمي وعلاقتها بمستوى الأداء الوظيفي لدى مديري المدارس الثانوية في لواء الرصيفة. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Mashaqbh, Z. (2014). Techniques of organizational conflict management and its relationship to level of job performance among public secondary school principals at Rusaifa directorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (18) العموش، ليلى خلف حميدان (2014). درجة ممارسة مديري المدارس في محافظة الزرقاء لمهارات القيادة المستقبلية وعلاقتها في تحسين الصحة التنظيمية من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Alomoush, L. (2014). The degree of practice of future leadership skills among school princilals in Zarqa governorate and its relationship with organizational health level from teachers’ point of view. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (19) الغويرين، يوسف ارشود (2014). درجة ممارسة أعضاء هيئة التدريس للحرية الأكاديمية وعلاقتها بمستوى الصحة التنظيمية في الجامعات الأردنية. رسالة ماجستير غير منشورة. الجامعة الهاشمية: الأردن. Alghweireen, Y. (2014). The degree of practice of faculty members' academic freedom and its relation to the level of organizational health at Jordanian universities. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (20) البزاري، وسام (2014، كانون أول). الذكاء العاطفي وعلاقته في القدرة على حل المشكلات لدى مديري المدارس الحكومية التابعة لمديرية تربية الرصيفه من وجهة نظر معلميهم. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Albazari, W. (2014, Dec.). Emotional intelligence and its relationship with ability of problem solving among public schools’ principals in Russaifa education district from their teachers’ perspectives. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (21) أبو علايا، محمد (2015، كانون أول). درجة أهمية وممارسة الأنماط القيادية لمديري المدارس في محافظة الزرقاء وفق نموذج "الحمض النووي للقيادة" من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Abu Alaya, M. (2015, Dec.). The degree of importance and practice leadership styles of school principals in Zarqa governorate regarding to "Leadership DNA" Model as perceived by teachers. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (22) المشاقبة، أميمة (2016، نيسان). درجة ممارسة الشفافية الإدارية وعلاقتها بمستوى الرضا الوظيفي لدى أعضاء هيئة التدريس في الجامعات الأردنية. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Almashagbeh, O. (2016, April). The degree of administrative transparency practice and its relationship to job satisfaction level among faculty members at the Jordanian Universities. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (23) البرماوي، جميلة (2016، نيسان). درجة ممارسة القيادات النسائية في مديريات تربية عمان للتمكين الإداري وعلاقتها بمستوى الأداء الوظيفي لدى المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Albarmawi, J. (2016, April). The degree of practicing administrative empowerment of women's leaders in Amman Education Directorates and its relation to employees' job performance. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (24) الريماوي، ضياء (2016، نيسان). درجة ممارسة مديري المدارس الثانوية في عمان للقيادة التحويلية وعلاقتها بمستوى استخدام مهارات التواصل لدى المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alrimawi, D. (2015, April). The degree of secondary schools’ principals' practice of transformational Leadership in Amman and its relation to the level of teachers' use of communication skills. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (25) الغويري، صفاء (2016، نيسان). درجة ممارسة القيادة التحويلية لمديري المدارس الحكومية في محافظة الزرقاء وعلاقتها بالثقة التنظيمية من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Algwairim S. (2016, April). The degree of practice transformational leadership for principals of public schools in Zarqa governorate and its relationship with organizational trust from the teachers' point of view. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (26) الزيوت، مرام (2016، حزيران). درجة الذكاء الاجتماعي لرؤساء الأقسام في الجامعات الأردنية وعلاقتها بمستوى الرضا الوظيفي لدى أعضاء هيئة التدريس. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alzyout, M. (2016, June). Social Intelligence for the Head of Departments at Jordanian Universities and its Relationship with Job Satisfaction for Faculty Members. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (27) الزيودي، نجاح محمود (2017، آذار). المشكلات التي تواجه مديري المدارس في محافظة الزرقاء وسبل التغلب عليها من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alzyoudi, N. (2017, March). Problems Faced by Schools Principals in Zarka Governorate and ways to overcome them, from the point of view of teachers. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (28) الخطيب، سبأ (2017، نيسان). الذكاء الاجتماعي وعلاقته بالنمط الاداري السائد لدى مديري المدارس الحكومية في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Al-khateeb, S. (2017, April). Social intelligence and its administrative style prevalent among public school principals in Zarqa Governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (29) سلامة، غادة صالح (2017، حزيران). درجة فاعلية إدارة الغضب لدى مديري المدارس الثانوية وعلاقتها بمستوى الأداء الوظيفي للمعلمين في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Salameh, Gh. (2017, June). The degree of secondary school principals' anger management effectiveness and its relation to job performance level of teachers at Zarqa governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (30) أبو سيف، ملك مالك (2017، حزيران). أنموذج مقترح لتطوير برنامج التعلم عن بعد في الجامعات الأردنية من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Abu-saif, M. (2017, June). A proposed model for developing distance learning program at Jordanian Universities from the perspective of faculty members. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (31) الحاج علي، سهى (2017، آب). إدارة الوقت وعلاقتها بفاعلية اتخاذ القرار لدى مديري المدارس الثانوية في عمان من وجهة نظر المعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alhaj-Ali, S. (2017, August). Time management and its relationship with effectiveness of decision-making among secondary schools’ principals at Amman as perceived by teachers. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (32) الزيود، سحر (2017، كانون أول). درجة فاعلية إدارة التغيير وعلاقتها بمستوى الإبداع الإداري لدى مديري المدارس الثانوية في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alzyoud, S. (2017, Dec.). The degree of secondary school principals' change management effectiveness and its relation to administrative creativity level in Zarqa governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (33) بني سلامة، دعاء (2018، نيسان). درجة ممارسة الادارة بالأهداف لدى مديري المدارس وعلاقتها بمستوى فاعليتهم في حل المشكلات المدرسية في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Bani Salameh, D. (2018, April). The Degree of management by Objectives Practice among Schools' Principals and its Relation to their Effectiveness Level in Solving School Problems in Zarka Governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (34) أبو حمور، روان جمال (2018، نيسان). درجة فاعلية القيادة لدى مديري المدارس الثانوية وعلاقتها بالسلوك التنظيمي لدى المعلمين في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Abu Hammor, R. (2018, April). The degree of leadership effectiveness of secondary school principals and its relation to teachers' organizational behavior in Zarqa governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (35) المشاقبة، اريج أحمد (2018، حزيران). درجة الانفتاح على الخبرة لدى مديري المدارس الثانوية وعلاقتها بمستوى الولاء التنظيمي لدى المعلمين في عمان. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Almashagbeh, A. (2018, June). The degree of principals ’openness to experience and its relation to the level of teachers’ organizational loyalty in Amman. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (36) المحارمة، أميرة محمد (2018، حزيران). درجة ممارسة القيادة الخادمة لدى مديري المدارس الثانوية وعلاقتها بمستوى الولاء التنظيمي للمعلمين في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Almaharmeh, A. (2018, June). The Degree of Servant Leadership Practice among Secondary Schools Principals and its Relation to Teachers Organizational Loyalty Level in Zarqa Governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (37) الحلو، سخاء عثمان (2018، تشرين أول). درجة ممارسة مديري المدارس الثانوية للقيادة الاوتوقراطية وعلاقتها بمستوى الصمت التنظيمي لدى المعلمين في عمان. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alhilo, S. (2018, Oct.). The degree of secondary school principals' practice of autocratic leadership and its relation to the level of organizational silence among teachers in Amman. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (38) عبد الحافظ، حلا صلاح (2023، آذار). القيادة الابتكارية وعلاقتها بالريادة الرقمية لدى مديري المدارس الثانوية في عمان. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. AbdAlhafez, H. S. (2023, March). Innovative leadership practice and its relationship to the digital entrepreneurship among secondary schools' principals in Amman. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (39) الخزاعلة، رهف محمد (2023، آذار). الأنماط القيادية وفق نظرية ريدن لدى مديري المدراس الثانوية في قصبة المفرق وعلاقتها بالأداء الوظيفي للمعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Alkhazaleh, R. M. (2023, March). The leadership styles regarding to Reddin theory among secondary schools' principals in Mafraq district and its relationship to teachers' job performance level. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (40) أبو غيث، يسرى أحمد (2023، آذار). القيادة الخضراء وعلاقتها بالصحة التنظيمية لدى مديري المدارس الأساسية في لواء الرصيفة. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Abu Ghaith, Y. A. (2023, March). Green leadership practice and its relationship to the organizational health among basic schools' principals in Russaifah district. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. (41) ناصر، نهى منذر (2023، آذار). الذكاء الإجتماعي لمديري المدارس الثانوية وعلاقتها بالدافعية للعمل لدى المعلمين في محافظة الزرقاء. رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الهاشمية، الزرقاء، الأردن. Naser, N. M. (2023, March). Social intelligence among secondary schools' principals and its relationship to techers work motivation in Zarqa governorate. Unpublished Thesis, the Hashemite University, Zarqa, Jordan. جامعة أم القرى، مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية: (1) الغامدي، صالح بن علي البهلوان (2012). المعوقات التنظيمية والفنية التي تواجه مديري المدارس الحكومية بمحافظة جدة من وجهة نظرهم (دراسة وصفية). رسالة ماجستير، جامعة أم القرى، مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية. Alghamdy, S.A.B. (2012). The organizational and technical obstacles faced by principals of public schools in Jeddah as perceived by themselves. Unpublished Thesis, Umm Al-Qura University, Makkah, Saudi Arabia. (2) الزهراني، شوقي (2013). إسهام الإدارة المدرسية في تشجيع طلابها نحو العمل التطوعي من وجهة نظر طلاب ومعلمي ومديري مدارس المرحلة الثانوية الحكومية بمدينة جدة. رسالة ماجستير، جامعة أم القرى، مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية. Alzahrani, Sh. (2013). The contribution of school management in encouraging students to voluntary work from the point of view of students, teachers and principals of public secondary schools in Jeddah. Unpublished Thesis, Umm Al-Qura University, Makkah, Saudi Arabia. (3) الردادي، أمينة سليم سالم (2013). التمكين الإداري لتدعيم القدرة على اتخاذ القرارات لدى المشرفين التربويين بمدينة مكة المكرمة. رسالة ماجستير، جامعة أم القرى، مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية. Alradadi, A. S. (2013). The administrative Empowerment to strengthen the ability decision making for educational supervisors in the department of education in Makka Al-Mukarama. Unpublished Thesis, Umm Al-Qura University, Makkah, Saudi Arabia. (4) الرزقي، معيض زيدي محمد (2013). الحرية الأكاديمية وعلاقتها بمهارات الاتصال واتخاذ القرارات لدى طلاب الدراسات العليا في كليات التربية بالجامعات السعودية. أطروحة دكتوراة، جامعة أم القرى، مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية. Alrizgy, M. (2013). The academic freedom and its relationship with communication skills and decision making for the graduate students in the education colleges of Saudi Arabia. Unpublished Dissertation, Umm Al-Qura University, Makkah, Saudi Arabia. جامعة آل البيت، المفرق، المملكة الأردنية الهاشمية (1) المطيري، نواف مطر (2014، كانون أول). درجة ممارسة الأنماط القيادية وفقاً لنظرية المسار وعلاقتها بمستوى الإنجاز الوظيفي لدى مديري مدارس دولة الكويت. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة آل البيت، المفرق، الأردن. Almutairi, N. (2014, Dec.). Practice Degree of leadership patterns According to Track Theory and its Relationship with Employment Performance of Kuwait Principals. Unpublished Thesis, Al albyt University, Mafraq, Jordan. (2) العنزي، عبد العزيز شاكر (2014، كانون أول). الإدراك التنظيمي وعلاقته بمستوى الإنجاز الوظيفي لدى العاملين في وزارة التربية والتعليم في دولة الكويت. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة آل البيت، المفرق، الأردن. Alanzi, A. (2014, Dec.). The organizational cognition and its relationship to the level of job performance among workers in the Ministry of Education in Kuwait State. Unpublished Thesis, Al albyt University, Mafraq, Jordan. (3) الدلماني، مرزوق مظعون (2014، كانون أول). درجة التزام معلمي المرحلة المتوسطة في دولة الكويت بالمعايير العالمية للمعلمين. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة آل البيت، المفرق، الأردن. Aldalmani, M. (2014, Dec.). The degree of commitment of middle stage teachers' in Kuwait State by International standards for teachers. Unpublished Thesis, Al albyt University, Mafraq, Jordan. جامعة السلطان قابوس، مسقط، سلطنة عُمان (1) الشكيرية، مريم بنت عبدالله بن سالم (2020، تموز). تقويم برنامج خبراء الإشراف التربوي بالمعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين في سلطنة عُمان. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة السلطان قابوس، مسقط، سلطنة عُمان. (مشرف ثاني) Alshakyriah, M. (2020, July). An Evaluation of the Education Supervision Experts Program at the Specialized Institute for Professional Training of Teachers in the Sultanate of Oman. Unpublished Thesis, Sultan Qaboos, University, Muscat, Oman. (Co-supervisor) (2) العبرية، نصرة بنت صالح بن عبدالله .(2021، نيسان). واقع تفعيل الإدارة المدرسية للشراكة المجتمعية وفق متطلبات إدارة الأزمات التعليمية بسلطنة عُمان. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة السلطان قابوس، مسقط، سلطنة عُمان. AlAbri, N. (2021, April). The reality of activating the school administration for community partnership according to the requirements of educational crisis management in the Sultanate of Oman. Unpublished Thesis, Sultan Qaboos, University, Muscat, Oman. (3) الذهلي، هلال بن شامس بن حمد .(2021، نيسان). درجة ممارسة الإدارة المدرسية لدورها في تنمية قيم المواطنة لدى الطلبة بمحافظة جنوب الباطنة من وجهة نظر المعلمين والطلبة. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة السلطان قابوس، مسقط، سلطنة عُمان. Althuhli, H. (2021, April). The degree of school management practice in developing the values of citizenship among students in the Batinah South Governorate from the perspective of teachers and students. Unpublished Thesis, Sultan Qaboos, University, Muscat, Oman. (4) الهيملية، بدرية بنت مسلم بن هاشل (2021، أيار). درجة ممارسة القيادة التحويلية لمديري مدارس التعليم الأساسي بسلطنة عُمان وعلاقتها بتمكين رأس المال الفكري للعاملين فيها. رسالة ماجستير، جامعة السلطان قابوس، سلطنة عُمان. Alhaimalyah, B. (2021, May). The degree of practicing transformational leadership for primary school principals in the Sultanate of Oman and its relationship to enabling the intellectual capital of its workers. Unpublished Thesis, Sultan Qaboos University, Oman. (5) اليحمدية، عبير بنت راشد (2021، أيار ). درجة فاعلية برامج الدراسات العليا في جامعة السلطان قابوس في توجيه الطلاب لخدمة المجتمع. رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة السلطان قابوس، مسقط، سلطنة عُمان. (مشرف ثاني) Alyahmadi, A. (2021, May). The degree of effectiveness of graduate studies programs at Sultan Qaboos University in directing students to community service. Unpublished Thesis, Sultan Qaboos University, Oman. (Associate Supervisor)
Copyright © 2018 The Hashemite University ICET.