Research Title | MAG. TITLE | RESEARCH AREA | PUBLISH YEAR | DOI | Journal URL |
Coping with COVID-19 continuous complex stressors: The “will-to-exist-live, and survive” and perfectionistic striving. | Traumatology | psychology | 2021 | |
Visit URL
|
Measuring COVID-19 as Traumatic Stress: Initial Psychometrics and Validation | Journal Of Loss And Trauma | Psychometrics and Validation | 2021 | |
Visit URL
|
The Effects Of COVID-19 and Collective Identity Trauma (Inter Sectional Discrimination) On Social Status and Well-Being | American Psychological Association. | psychology | 2021 | |
Visit URL
|
The Impact of COVID-19 Traumatic Stressors on Mental Health: Is COVID-19 a New Trauma Type | International Journal Of Mental Health and Addiction | public health information | 2021 | |
Visit URL
|
The differential mental health impact of COVID-19 in Arab countries | current psychology. | psychology | 2020 | |
Visit URL
|
The use of touch-screen tablets in early childhood: Childrens knowledge, skills, and attitudes towards tablet technology | Children and Youth Services Review. | early childhood | 2018 | |
Visit URL
|
فاعلية برنامج تعليمي قائم على العلاج باللعب في تنمية مهارات اللغة التعبيرية لدى أطفال اضطراب طيف التوحد | مجلة العلوم التربوية - جامعة القاهرة | طيف التوحد- التربية الخاصة | 2018 | |
Visit URL
|
فعالية برنامج تدريبي محوسب لتنمية مهارات الوعي الصوتي لتفعيل القدرة على القراءة والكتابة لدى عينة من الطلبة الموهوبين من ذوي صعوبات التعلم | مجلة الدراسات التربوية والنفسية | التربية الخاصة | 2018 | |
Visit URL
|
التحرش الجنسي بالاطفال : الاسباب والحلول | /جامعة الكويت/ مجلة العلوم الاجتماعية | العنف ضد الاطفال | 2017 | |
Visit URL
|
A Blended Theoretical Framework for Integration of ICT within Early | Research on Humanities and Social Sciences | Education | 2016 | |
Visit URL
|
The effect of a training programme in creativity on developing the creative abilities among children with visal impairment | Early child development and care | Special Education | 2014 | |
Visit URL
|
The effectiveness of family involvement in early childhood Programmes : perceptions of kindergarten principals and teachers | Early Child Development and Care | childhood | 2014 | |
Visit URL
|
اثر برنامج تدريبي لغوي لتنمية مهارات اللغة الاستقبالية لدى اطفال ما قبل المدرسة من ذوي الاضطرابات اللغوية في عينة اردنية | Jordanian Journal for Educational Sciences, Jordan | Early Childhood Special Education | 2012 | |
Visit URL
|
Jordanian early childhood teachers perspectives toward science teaching and learning | International Research in early childhood Eduction | childhood Eduction | 2011 | |
Visit URL
|
دراسة مقارة للاضطرابات النطقية والفونولوجية بين الاطفال العاديين والاطفال ذوي الاضطرابات النطقية والفونولوجية على مقياس تقييم الاضطرابات النطقية والفونولوجية | دراسات | الاضطرابات التواصلية | 2009 | |
Visit URL
|