الأبحاث المنشورة


عنوان البحثاسم المجلةموضوع البحثسنة النشرDOIالرابط الالكتروني
Coping with COVID-19 continuous complex stressors: The “will-to-exist-live, and survive” and perfectionistic striving.Traumatologypsychology2021  زيارة الرابط
The Impact of COVID-19 Traumatic Stressors on Mental Health: Is COVID-19 a New Trauma TypeInternational Journal Of Mental Health and Addictionpublic health information2021  زيارة الرابط
Measuring COVID-19 as Traumatic Stress: Initial Psychometrics and ValidationJournal Of Loss And Trauma Psychometrics and Validation2021  زيارة الرابط
The Effects Of COVID-19 and Collective Identity Trauma (Inter Sectional Discrimination) On Social Status and Well-BeingAmerican Psychological Association.psychology2021  زيارة الرابط
The differential mental health impact of COVID-19 in Arab countriescurrent psychology.psychology2020  زيارة الرابط
فاعلية برنامج تعليمي قائم على العلاج باللعب في تنمية مهارات اللغة التعبيرية لدى أطفال اضطراب طيف التوحد مجلة العلوم التربوية - جامعة القاهرةطيف التوحد- التربية الخاصة2018  زيارة الرابط
فعالية برنامج تدريبي محوسب لتنمية مهارات الوعي الصوتي لتفعيل القدرة على القراءة والكتابة لدى عينة من الطلبة الموهوبين من ذوي صعوبات التعلممجلة الدراسات التربوية والنفسيةالتربية الخاصة2018  زيارة الرابط
The use of touch-screen tablets in early childhood: Childrens knowledge, skills, and attitudes towards tablet technologyChildren and Youth Services Review.early childhood2018  زيارة الرابط
التحرش الجنسي بالاطفال : الاسباب والحلول/جامعة الكويت/ مجلة العلوم الاجتماعية العنف ضد الاطفال2017  زيارة الرابط
A Blended Theoretical Framework for Integration of ICT within EarlyResearch on Humanities and Social SciencesEducation2016  زيارة الرابط
The effectiveness of family involvement in early childhood Programmes : perceptions of kindergarten principals and teachersEarly Child Development and Carechildhood2014  زيارة الرابط
The effect of a training programme in creativity on developing the creative abilities among children with visal impairmentEarly child development and careSpecial Education2014  زيارة الرابط
اثر برنامج تدريبي لغوي لتنمية مهارات اللغة الاستقبالية لدى اطفال ما قبل المدرسة من ذوي الاضطرابات اللغوية في عينة اردنيةJordanian Journal for Educational Sciences, JordanEarly Childhood Special Education2012  زيارة الرابط
Jordanian early childhood teachers perspectives toward science teaching and learningInternational Research in early childhood Eduction childhood Eduction2011  زيارة الرابط
دراسة مقارة للاضطرابات النطقية والفونولوجية بين الاطفال العاديين والاطفال ذوي الاضطرابات النطقية والفونولوجية على مقياس تقييم الاضطرابات النطقية والفونولوجيةدراساتالاضطرابات التواصلية2009  زيارة الرابط