المؤتمرات الأكاديمية


الأوراق العلميةالسنةإسم المؤتمرالرابط الالكتروني
Distance learning in early childhood: challenges and opportunities in light of kindergarten teachers perceptions and teaching practices.2020The International Virtual Conference “COVID-19: A Game Changer in Education: Reconnecting Virtually”. زيارة الرابط
The effect of digital media technology on the development of print awareness for kindergarten children2020The 10th International Scientific and Practical Conference "Education and Training of Young Children" (ESSE 2020) زيارة الرابط
أثر تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في علاقة الآباء بأبنائهم2019المؤتمر الأردني لبحث الاستراتيجيات الخاصة بالأحداث والطفولة زيارة الرابط
استخدام التكنولوجيا المساعدة في تنمية القراءة والكتابة البازغة لدى أطفال ما قبل المدرسة ذوي الحاجات الخاصة: مراجعة تحليلية للبحوث التربوية.2019المؤتمر العلمي المحكم في التربية الخاصة "المحتوى المعرفيّ للأشخاص ذوي الإعاقة: سهولة الوصول" زيارة الرابط
The effectiveness of family literacy programs in Qatari preschool settings2018The ARC’18 Qatar Foundation Annual Research Conference: "Research and Development: Focusing on Priorities and Developing impact" زيارة الرابط
The development of children’s emergent literacy as perceived by Qatari preschool teachers2017The 1st World Conference on Education WCEDU: "Innovations in Education in 21 Century" زيارة الرابط
Teaching writing in Qatari early years education: the perceptions of early childhood teachers2015Conference on Education: “Partners in Excleences”, Supreme Education Council & Qatar Universiy زيارة الرابط
تقييم خبرات القراءة والكتابة في منهاج رياض الأطفال القطري في ضوء معايير الممارسات الملائمة نمائياً2014المؤتمر السنوي الرابع لإصلاح التعليم "تقييم الأداء.. الطريق إلى جودة التعليم" زيارة الرابط