Published Researchs

Research TitleMAG. TITLERESEARCH AREAPUBLISH YEARDOIJournal URL
Microsoft teams as an online education system in higher education: The case for JordanInternational Journal of Education and PracticeHigher Education2024  Visit URL
Toxic leadership in higher education: a typology of behavioursResearch in Post-Compulsory EducationHigher Education2024  Visit URL
The Degree of Application of Teachers of the Higher Basic Stage in Zarqa Governorate to Alternative Evaluation Strategies in Distance Education during the Corona PandemicDirasat: Educational Scienceseducational science2023  Visit URL
Facilitators And Constraints Faced By Freshmen University Students In Online Classes During COVID-19 PandemicJournal of Positive School Psychologyeducational science2022  Visit URL
The Social And Emotional Effects Of Covid-19 Pandemic Among Hashemite University’s StudentsJournal of Positive School Psychologyeducation2022  Visit URL
Work Engagement Among University Faculty Members: the Case for JordanINTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATIONhigher education2022  Visit URL
Alignment science curricula to scientific and engineering practices: The reality of science teachers’ implementation of scientific and engineering practices in distance education during the Corona pandemic.Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)Science Education2021  Visit URL
أثر الحقائب الالكترونية في دافعية التعلم والتحصيل في مادة العلوم لدى طلاب الصف الثامن الأساسي في الأردندراسات - العلوم التربويةscience education2019  Visit URL
أثر تدريس الفيزياء باستخدام نموذج التعلم المتمازج في الدافعية للتعلم واكتساب المفاهيم العلمية لدى طلاب الصف التاسع الأساسيدراسات - العلوم التربويةscience education2018  Visit URL
أثر استخدام النموذج المنظومي المعرفي الشامل في تنمية مهارات التفكير فوق المعرفي والتحصيل في الفيزياء لدى طلاب الصف التاسع الأساسي في الأردندراسات - العلوم التربويةscience education2018  Visit URL
واقع أنماط الذكاءات المتعددة لدى طلبة المرحلة الثانوية في الأردن في ضوء بعض المتغيراتدراسات - العلوم التربويةالذكاءات المتعددة2018  Visit URL