Published Researchs

Research TitleMAG. TITLERESEARCH AREAPUBLISH YEARDOIJournal URL
Common Misconceptions About Absolute Value and Related Thinking Strategies Journal of Curriculum Studies ResearchEducation2024  Visit URL
Effect of the Two Infographic Styles (Interactive and Static) Based on (T.H.E.P.A.C.T) Strategy on Achievement and Reducing the Math AnxietyTurkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)Turkey2021  Visit URL
Correcting misconceptions in fractions using interactive technological learning activitiesInternational Journal of Learning, Teaching and Educational Researchmathematics education2020  Visit URL
Effect of Teaching Geometry by Slow-Motion Videos on the 8th Graders AchievementInternational Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM)mathematics education2020  Visit URL
STUDENTS CONCEPTS OF AND APPROACHES TO LEARNING AND THE RELATIONSHIPS BETWEEN THEMCakrawala Pendidikanmathematics education2020  Visit URL
Assessing eighth-grade mathematics teachers and textbook in embodying thinking levels  International Journal of Instructionmathematics education2019  Visit URL
Common errors in fractions and the thinking strategies that accompany them  International Journal of Instructionmathematics education2019  Visit URL
Effect of mobile gaming on mathematical achievement among 4th graders International Journal of Emerging Technologies in Learningmathematics education2019  Visit URL
Multiple Representations in 8th Grade Mathematics Textbook and the Extent to which Teachers Implement ThemINTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATIONmathematics education2019  Visit URL
Semiotic characteristics of the 9th grade math textbookPedagogikamathematics education2019  Visit URL
Teachers’ Beliefs about the Nature, Teaching and Learning of Mathematics and Sources of these BeliefsInternational Journal of Learning, Teaching and Educational Researchmathematics education2019  Visit URL
The Effect of Using Mobile Applications (GeoGebra and Sketchpad) on the Students’ AchievementINTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATIONmathematics education2019  Visit URL
The Language Used in the 8th Grade Mathematics TextbookEurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Educationmathematics education2019  Visit URL
Knowledge of mathematics teachers of how to teach 8 graders content of trianglesPedagogika / Pedagogymathematics education2018  Visit URL
The degree practices for mathematics teachers STEM education Cypriot Journal of Educational Sciences, vmathematics education2018  Visit URL
The effect of teaching mathematical problems solving through using mobile learning on the seventh grade students ability to solve them in JordanInternational Journal of Interactive Mobile Technologiesmathematics education2018  Visit URL
The effect of using performance-based assessment strategies to tenth-grade students achievement and self-efficacy in Jordan Cypriot Journal of Educational Sciences, vmathematics education2018  Visit URL
أثر استخدام استراتيجية قائمة على الدمج بين دورة التعلم وخرائط المفاهيم في اكتساب المفاهيم الهندسية والمرونة المعرفية لدى طلاب الصف السابع الأساسي في الأردن.مجلة العلوم التربوية والنفسيةmathematics education2018  Visit URL
أثر استخدام الدراما التعليمية في اكتساب المفاهيم الرياضية والعلمية لدى أطفال الروضة في الأردنمجلة الدراسات التربوية والنفسيةmathematics education2018  Visit URL
Factors infuencing students’ mathematical achievementsjournal of Institutional Research South East Asiamathematics education2017  Visit URL
The Effect of Mathematical Problem Structure (Context- Content- Number of Problem Solving Steps) on the Ability of its Solution among the Second Intermediate Graders who have Different Mental Capacities in Al-Madinah Al-Munawaraمجلة جامعة النجاح لألبحاث (العلوم االنسانية) المجلد 28) 7 ،(2014Teaching Mathematics2014  Visit URL
the effect of using metacognitive strategies . conceptual mapping and mind maps on the second year intermediate students conceptual structure and vision thinking skills in mathمجلة العلوم التربويةTeaching Mathematics2014  Visit URL
أثر استخدام الاسلوب القصصي في تدريس العلوم على التحصيل والتفكير الابداعي لدى تلاميذ الصف الخامس الابتدائي في المدينة المنورةالمجلة العربية لتطوير التفوقTeaching Mathematics2014  Visit URL
أثر استخدام مسرحة المناهج في التحصيل وخفض تشتت الانتباه لدى الطلبة ذوي صعوبات تعلم الرياضياتالمجلة الأردنية في العلوم التربويةmathematics education2014  Visit URL
أساليب التعلم والتفكير السائدة لدى التلاميذ ذوي صعوبات تعلم الرياضيات وعلاقتها بالتحصيل والنوع والاتجاه نحو المادة في المملكة العربية السعوديةالمجلة العربية لتطوير التفوقTeaching Mathematics2014  Visit URL
أثر برنامج تدريسي قائم على وظائف نصفي الدماغ في القوة الرياضية لدى طلاب الصف الثامن الأساسيمجلة دراسات، جامعة الثلجي عمار، الجزائرTeaching Mathematics2013  Visit URL
Effect of Teaching Geometric By Using Instruction- Based Mathematical Thinking in Reaching to Mathematical Theories and their Proof Them and Application to the Tenth Grade Students in JordanDIRASAT: EDUCATIONAL SCIENCESTeaching Mathematics2012  Visit URL
Students Levels in the Mathematical Thinking skllls for Classroom Teachers at the Hashemite University and its relation to their Achievement ln MathematicsEducational JournalTeaching Mathematics2012  Visit URL
The Effect of the Constructivist Based on the Instructional Strategy (PDEODE) on Developing Tenth Graders’ Mathemmatical Thinking, Comprehension, and Retension of Mathemmatical ConceptsDIRASAT: EDUCATIONAL SCIENCESTeaching Mathematics2012  Visit URL
أثر استخدام استراتيجية تدريسية قائمة على حل المشكلات في تنمية التفكير الرياضي والاتجاهات نحو مادة الرياضيات لدى طلاب الصف السابع الأساسي في الأردنمجلة دراسات للعلوم التربويةTeaching Mathematics2011  Visit URL
أثر تعليم الرياضيات لطلاب الصف السادس الأساسي باستخدام استراتيجية حل المشكلات في الحس العددي والأداء الحسابي والمواقف العدديةDIRASAT: EDUCATIONAL SCIENCESTeaching Mathematics2011  Visit URL
التفكير الرياضي وعلاقته باتجاهات الطلبة وتحصيلهم: دراسة على طلبة الصف السابع الأساسي في مادة الرياضياتمجلة العلوم التربوية والنفسيةTeaching Mathematics2011  Visit URL
Elementary Students’ Mistakes in Learning Geometric Concepts and their Teachers’ Level of Awareness of These Concepts مجلة جامعة طيبة للعلوم التربويةTeaching Mathematics2010  Visit URL